• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76148
+
-

جشنواره‌ای برای  برداشت خرما

جشنواره
جشنواره‌ای برای  برداشت خرما

دومین جشنواره برداشت خرمای استان بوشهر در آب‌پخش آغاز شد و تا بیستم مهرماه یعنی پایان فصل خرماچینی ادامه دارد.

 به گزارش مهر، «بابک بهادرپور» دبیر جشنواره خرمای استان بوشهر افزود: این جشنواره به نام شهیدان گران‌قدر آب‌پخش شهیدان قمیصی، میر، اخلاقی و بهادرپور برگزار شده است که همگی فرزندان نخل و خرما بودند و خونشان را در نخلستان خوزستان تقدیم میهن عزیزمان کردند. 

وی خواستار حمایت مسئولان از این جشنواره شد و اضافه کرد: تاکنون در سطح شهر و شهرستان و استان هیچ گونه کمک مالی و معنوی به جشنواره نشده است و با هزینه شخصی برگزار و اداره می‌شود. بهادرپور اضافه کرد: در دومین جشنواره برداشت خرمای استان بوشهر، علاوه بر معرفی بهتر برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی، زمینه ارتباط بیشتر برای ارائه محصول به مشتری به صورت مستقیم فراهم می‌شود. 

وی بیان کرد: جشنواره برداشت خرما شامل بخش‌های انتخاب بهترین مَخ‌بر، بهترین باغدار، بهترین برند بسته‌بندی، بهترین تاجر خرما، و بهترین نهاد دولتی همراه با مردم، کشاورزان و جشنواره است. 
دبیر جشنواره خرمای استان بوشهر این جشنواره را فرصت مناسبی برای معرفی نخل و خرمای استان بوشهر دانست و اضافه کرد: از حضور و مشارکت فعالان عرصه نخل و خرما و همه مردم در این جشنواره استقبال می‌کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید